Eva Boráňová

Originální kytice

26. 06. 2015 20:52:49
Poslední den školy poznáte učitelky na ulici na první pohled, mají náruče plné květin. Moje děti dnes nesly něco tak trochu jiného.

Jako každý červen připomíná náš dvůr tak trochu kraj Provence. Keříky levandule kvetou jako zblázněné, na jižní straně se jim opravdu daří. Ten pohled z okna opravdu stojí za to, ale mám ho jen já. Chtěla jsem se o tu krásu podělit, a tak jsem dětem vyrobila pro paní učitelky místo klasických kytic z řezaných květin pletené věnečky z levandule. Vypadají nezvykle a nádherně voní. Navíc zůstanou vzhledné i po usušení, jen z nich nejspíš brzy vypadají semínka.

Návod je celkem jednoduchý, postupujeme stejně jako u věnečku z pampelišek, který jistě alespoň jednou v životě pletl každý, nebo spíš každá. Protože jsou květy levandule jednotlivě poměrně drobné, používáme tři až čtyři stébla současně. Nový svazek přiložíme zezadu, stonky obtočíme kolem svazku předešlých stonků a kolem květu. Opakujeme až do požadované velikosti věnečku. Konce stonků pevně omotáme stužkou a spojíme se začátkem, můžeme přivázat stužku na zavěšení.

Autor: Eva Boráňová | karma: 14.50 | přečteno: 747 ×
Poslední články autora